10 alapstratégia a Facebook sikeres használatához

Ha a vállalkozásod még nincs jelen a facebookon, akkor első lépésként hozz létre egy oldalt. Néhány percet vesz csak igénybe, de nagy jelentőséggel bír, hidd el megéri. Rengeteg lehetőséget rejt az oldal, okos és következetes stratégiával könnyedén tudunk követőket szerezni. Minél több a követőszám, annál erősebb a közösségi megjelenésünk, melyet nem csak mi, hanem higgyétek el a konkurencia is nyomon követ! Összegyűjtöttük az a 10 alapstratégiát, melyeket betartva és követve elérheted, hogy nőljön vállalkozásod követőszáma, mely által lehetőséged van új partnereket, ügyfeleket, vásárlókat elérned és növelned a bevételeidet.

1. Küldj felkérést ismerőseidnek!

Nézd meg, hogy hány ismerősősöd kedveli az oldalad. Az ember általában olyantól, akit ismer szívesebben fogad el felkérést és lájkol egy ajánlott oldalt. Az ismerősöknek való felkérés küldésére két lehetőség van. Vagy egy kattintással elküldöd az ajánlást az összes ismerősödnek, vagy szépen kiválogatod, hogy kiket érdekelhet az oldalad. Ezt döntsd el te, az ismerőseid és a vállalkozásod jellegét ismerve. Egy biztos, hogy a felkérések által fogsz kapni oldalkedveléseket.

2. Minőségi és friss tartalmat tölts föl!

A legfontosabb kommunikációs eszközöd a facebookon az a tartalmad. Törekedj minig a minőségi és friss tartalomra. Legyél naprakész, nézd meg előre a jeles napokat, ajánlj hozzá terméket, szolgáltatást vagy akciót. Oszd meg tapasztalataidat a követőiddel, akár egy-egy blogbejegyzés formájában. Mindenki kíváncsi a személyes jellegű történetekre, így biztosan szimpátiát fogsz ezzel sokakból kiváltani. Nagyon ügyelj a helyesírásra, akár kiposztolás előtt többször is olvasd át a szöveget, hogy biztos ne legyen benne hiba. A tartalmadat megfelelő minőségű fotóval is illusztráld, hiszen először a fotón akad meg mindenki szeme. Fontosak az egyedi képek, biztos te se követsz szívesen egy olyan oldalt, ahol mindig ugyan azokat a képeket látod mint a többi oldalon. Ha nem erősséged a képszerkesztés kérj föl egy ismerőst vagy szakembert, hidd el megéri!

3. Indíts játékot!

Alkalmanként játékokkal is felturbózhatod követőszámodat. A játékszabályokat te szabod, a lényeg, hogy mindenki számára egyértelmű legyen mit kell lájkolni vagy megosztani, mit lehet nyerni és meddig tart a játék. A soroslást indíthatod élőben is, mely közben promózhatod tovább vállalkozásod. Kérj a nyertestől fotót vagy értékelést a termékről/szolgáltatásról, melyet oldaladon megosztva a megbízhatóságodat erősíted.

4. Válaszolj gyorsan!

A Facebook méri az üzenetekre küldött válaszidődet, melyet bárki láthat. Így törekedj arra, hogy a lehető leggyorsabban válaszold meg a beérkezett kérdéseket. Van lehetőség automatikus üzenetküldő funkció beállítására is, írsz egy tetszőleges sablon szöveget, melyet az üzenet beérkezését követően automatikusan elküld a rendszer. Így ha rögtön nem is érkezik visszajelzés, a kérdező legalább kap egy üzenetet arról, hogy amint tudsz válaszolsz neki, felveszed vele a kapcsolatot. Az üzenetben legyél mindíg segítőkész, előzékeny. Ne használj szlengeket, válaszaidat kerek mondatokban és helyesírási hibáktól mentesen küldd. Írj üdvözlést és elköszönést még akkor is, ha az üzenetküldőtől nem kapsz. 

5. Csatlakozz csoportokhoz!

Bár még nem régóta, de már elérhető az oldalak számára is, hogy belépjenek csoportokba. Keress olyan csoportokat, ahol szerinted a tagokat érdekelheti a vállalkozásod szolgáltatása, és lépj be. Ha van rá lehetőséged alkalmanként posztolj tartalmakat ezekben a csoportokban, így biztos pár csoporttaggal növelheted a lájkjaid számát. Sőt te is létrehozhatsz csoportot, melyben akár az oldaladtól kicsit eltérő tartalmakat közölhetsz, vagy akár az akciókat/játékot először ott posztolod… Találd ki mitől lehet vonzó az oldalad lájkolójának ebbe a csoportba belépni.

6. Posztolj rendszeresen és módszeresen!

Ahogy a második részben a minőségi tartalomról volt szó, most a tartalom megosztásának a rendszerességéről és pontos időpontjáról szeretnénk megosztani veled néhány hasznos információt. Mindig láss egy héttel előre, és tervezd meg a következő hét posztjait. Ne tegyél közzé mindent egy nap alatt, hanem oszd be egész hétre. A facebook lehetőséget ad arra, hogy a még nem végleges bejegyzéseidet piszkozatba tegyed, így azokat a közzétételig csak te láthatod. Valamint időzíteni is tudsz, kiválasztod a tetszőleges dátumot, időpontot és magától megjelenik a posztod. Időzítésnél vizsgáld meg a Facebook statisztikáját, melyből láthatod, hogy az oldalkedvelőid mely időszakban a legaktívabbak az oldalon, így ha te is ezen intervallum közé lősz be egy megjelenési időpontot nagyobb eséllyel érhetsz el több embert.

7. Használd ki a hirdetések lehetőségét!

Azért jó a Facebook felületén keresztül hirdetni mert a segítségével célirányosan el tudod érni azokat a személyeket, akiknek szól a vállalkozásod. Konkrét eseményt, bejegyzést, videót is kiemelhetsz és beállíthatod, hogy milyen érdeklődési körű felhasználóknak jelenlen meg, sőt akár nemet, kort, lakhelyet is be tudsz állítani. Ez a szolgáltatás nem ingyenes, viszont te határozod meg az erre elkölteni kívánt összeget. Kimondottan online és facebook hirdetésekkel foglalkoznak már képzett szakemberek, akik pontosan tudják, hogy mely beállítások mellett érheted el a legtöbb kattintánt. Így ha bizonytalan vagy kérj tanácsot vagy bízz meg egy erre szakosodott cégben.

8. Menedzseld az oldalad!

Te magad is irányíthatod az érdeklődőket a facebook oldaladra. Ehhez csak annyi szükséges, hogy minden platformon, ahol megjelenik céged tüntesd fel a facebook logot. Weboldaladon a fejléc vagy lábléc sávba helyezz facebook ikont linkkel, melyre ha rákattintanak az oldalad jelenik meg. Szórólapokon, névjegykártyán, e-mail aláírásban is használd nyugodtan a kis ikont, nem tudhatod, hogy ki kezébe kerül.

9. Kérj visszajelzést!

Ügyfeleidtől, vásárlóidtól kérj visszajelzéseket, mely által szimpatikusabbá teheted a szolgáltatásod a téged nem ismerők számára is. Ha úgy érzed nem szívesen írnak értékeléseket motiváld kicsit őket kedvezménnyel vagy akár ajándékkal, így biztosan több kedvvel írnak, akár kedvesebb visszajelzéseket is. A negatív visszajelzéseket se tiltsd le, mindig válaszolj rájuk! Olvasás után vegyél egy mély levegőt és próbálj meg a lehető legudvariasabb hangnemben válaszolni.

10. Kérj segítséget!

A 9 pontot elolvasva bizony mostmár te is látod, hogy a facebook oldalad kezeléséhez szükség van precizitásra, következetességre és stratégiára. Ha mindezt nem bírod idővel ne habozz segítséget kérni, adminok, szerkesztők, hirdetők akár többen is lehettek. Add hozzá egy kollégád vagy segítőkész barátod az oldalad kezelőihez és beszéljétek át ki melyik folyamatot végzi. Többen hatékonyabbak tudtok lenni, mely rövid időn belül a lájkok számában is megmutatkozhat.