Milyen lehetőséget rejt az Instagram?

Már annyi közösségi oldal létezik, ahol tartalmat tudunk megosztani, így jogos a kérdés, hogy vállalkozásunknak hozzunk-e létre instagram fiókot. A válasz nagyon egyszerű: IGEN, persze! Gondolj bele, a felhasználók első sorban ötletet keresgetésére, érdeklődési körüknek megfelelő tartalmak böngészésére használják az Instagramot. A felmérések alapján naponta több mint 200 millió instagramozó meglátogat legalább egy üzleti profilt. A Facebook után ez a második leggyakrabban használt alkalmazás a felhasználók körében. Az Instagram felület egy cég márkaépítésének szerves részét képzi, és az online kommunikációt megfelelően kiegészíti.

Így miért hagynád ki belőle a vállalkozásod, főleg úgy, hogy még ingyenes is!?

Mutatunk néhány egyszerű dolgot, melyek alkalmazásával oldalad nemcsak sikeres lehet az insagramon, de még plusz bevételhez is tud juttatni.

Adatlapod

Miután létrehoztad az Instagram üzleti profilod egyik adatot se hagyd kitöltetlenül. Ha van weboldalad vagy irodád/üzleted a bio részhez mindenképp írd be őket. Rövid mottóval vagy néhány figyelemfelkeltő szóval foglald össze vállalkozásod profilját.

Megfelelő tartalmak

Ahhoz, hogy népszerű legyél az Instagramon, és növeld követőid számát elengedhetetlenek a vonzó termékek. De nem csak vonzó termékekkel tudunk kommunikálni, egy szolgáltató vállalkozásnak is ugyan úgy lehet népszerű instagram profilja. Szolgáltatás esetén próbáljuk a középpontba állítani a vállalkozásunk látásmódját/világszemléletét és azon keresztül bemutatni a felhasználóknak. Instagram kommunikációnkba sok minden beleférhet, például olyan belső pillanatok a cég életéből amiket a Facebook oldalon nem szívesen osztanánk meg. 

Irányítás

Az instagram egyik előnye, hogy nem kell megvárunk, míg a felhasználóhoz elér a tartalmunk, hanem mindezt mi is tudjuk irányítani. A felhasználókat ugyan úgy tudjuk követni, mint ők minket. Válasszunk hasonló témában posztolókat és kövessük őket, lájkoluk fotóikat, commenteljünk. Így személyesebbé válik a profilod, és új ügyfeleket is szerezhetsz. Képeinkhez mindig használjunk helyszínmegjelölést és #hastag-eket, ezeknek szerepe nagyon fontos. Célszerű a legnépszerűbb #hastag-ek használata, így tartalmunk többekhez eljuthat.

Egyediség

Hozzunk létre egyedi #hastageket, amelyeket tartalmunknál mindig használunk. Népszerűsíteni nyereményjátékkal vagy kampánnyal tudjuk. A felhasználók #hastageket követhetnek is, így az adott témájú bejegyzés biztos, hogy meg fog jelenni náluk. Valamint fontos, hogy legyen az egész Instagramunknak egy a vállalkozásunkra jellemző stílusa. Ne használjunk mindenféle filtert vagy matricát össze-vissza. Válasszunk ki egyet, vagy maximum kettől és azokat alkalmazzuk. Így a fiókunk a látogató számára sokkal letisztultabb és egységesebb lesz.

Videós tartalmak

A videós tartalmak népszerűsége rohamosan nő, így célszerű nekünk is ezt kihasználnunk. Készítsünk vagy készíttessünk rövid videókat és lássuk el a megfelelő felirattal, hastag-el. A videók lehetnek különböző témájúak, bemutathatod konkrétan 1-1 terméketed, vagy ugynevezett hangulat videókat is készítesz. A lényeg, hogy rövid, pörgős, jó minőségű, figyelemfelkeltő legyenek az anyagaid. Használd az insta story-t is, melyben vicces hétköznapi momentumokat oszhatsz meg, vagy a vendégeid/vásárlóid véleményét tudod eljuttatni a többi felhasználóhoz. Az insta story az egyetlen lehetőség a felületen, hogy úgynevezett “swipe-up”-on keresztül linkeket osszunk meg. Ehhez azonban vagy 10.000 követővel kell rendelkeznünk vagy hirdetnünk kell.

Hirdess

Ahogy a Facebookon, az instán is tudsz hirdetni, és célirányosan elérni a vállalkozásod célközönségét. Hirdethetsz egy-egy fotót, videót, galéria vagy akár kollekció szerűen is. A hirdetések beállításánál a facebookhoz hasonlóan nagyon sok lehetőség közül választhatsz. Demográfia alapján, érdeklődési kör szerint vagy akár magatartás alapján is kiválaszthatod a célközönséget. A hirdetésekkel kölönböző üzleti célokat meg tudunk valósítani legyen az márkanépszerűsítés, helyi ismertség, weboldalra kattintás vagy akár egy adott termék vagy szolgáltatás vásárlásra ösztönzése.